Shopping!

Det blev lite shopping som jag nämnde igår och idag är det dags att visa upp!

image

Om vi börjar uppifrån:
– Shorts (hotpants som enligt kassörskan klassades som trosor) som nog kommer fungera ypperligt till pole-fitnessen. Från Stadium.
– Vindjacka/vindtät löparjacka/vindlöparjacka/vaddetnukantänkasheta från Stadium.
– Löpartights, lite tunnare än de jag har så kommer bli utmärkt när det blir lite varmare, från Stadium.
– Träningslinne från H&M.
– Väst från H&M (som jag hoppas funkar att springa i nu när det inte är så varmt än, ska testa idag).
– Bh från H&M (alltid roligt med lite roligare underkläder! Dock fanns inga matchande trosor = dåligt).

H&M startade sin midseason-sale igår, så jag passade på att gå dit för att se om jag kunde hitta något bra. Allt jag köpte därifrån var på rea, så jag är helt klart nöjd. Sen råkade jag trilla in på Stadium också, så som man kan råka göra. Sen jag kommit igång mer med träningen har det inhandlats betydligt mer träningskläder kan jag säga! Vilket i och för sig inte är något dåligt, med tanke på vad lite träningskläder jag hade innan.

Nu ska jag ut och prova vindjackan och västen på andra löppasset (jogg, jag kommer inte löpa (antagligen mest gå, men lite jogging)) för i år! Måste sätta fart om jag ska springa vårruset…

Invägning 10 (eller Den (nästan) nakna sanningen del 3)

Onsdag igen, alltså invägning igen. Denna vecka behagade vågen visa 72,8 kg, alltså exakt samma siffra som förra veckan. Totala viktminskningen ligger därmed kvar på 4,3 kg, vilket är 0,2 kg efter planen. Självklart är jag inte nöjd med att vikten har stått still, men jag är ändå nöjd över att jag inte har gått upp! Av någon anledning får jag dåliga siffror kroppsbilds-veckorna (kanske egentligen är för tidigt för att skönja ett mönster, men ändå), så jag får väl vara glad så länge det inte går uppåt.

Till kroppsbilderna då! Ett tag funderade jag på om jag skulle jämföra med bilderna från månaden innan, eller ha med alla månaders bilder, eller bara den första. Det tog inte överdrivet lång tid för mig att konstatera att det nog blir roligast om jag jämför med den första bilden, så att man ser den ”totala” förändringen. Dessutom har jag bytt outfit den här gången! Fortfarande inte helt optimalt… är förvisso nöjd med överdelen eftersom den inte klämmer åt lika mycket (även om den kanske är lite, lite lång), men nederdelen. Vad kan jag säga? Ett par hotpants i storlek S (36/38) som införskaffades i gymnasiet. Man kan säga att jag var rätt mycket mindre i gymnasiet. Bara det faktum att de täcker hela rumpestumpen på mig är mer eller mindre otroligt! Så även om de klämmer åt på lite (ytterst lite) mer rätt ställe, så klämmer de fortfarande åt. Får helt klart jobba på outfiten!

Så… bilderna från två månader sen:

wpid-wp-1423668286473.jpeg
Och dagens bilder:

PhotoGrid_1426066035990Och visst kan jag se lite skillnad kring midjan på första bilden, vid rumpan/låren på mittenbilden och lite, lite på ryggen på den sista bilden.

Sen får jag väl lov att säga att jag märker större skillnad när kläderna är på, än när jag sätter mig och tittar mig blind på de här bilderna. Jag har även börjat märka av att vissa kläder sitter lite lösare. En klänning jag köpte i höstas som var lite liten, alltså att den satt förjäkla tajt, sitter inte riktigt lika tajt längre (även om den fortfarande är för tajt).

Så jag gör framsteg! Förvisso små framsteg, men ändock framsteg!