En månad kvar

Om precis en månad börjar jag mitt nya jobb! Mitt nya, allra första riktiga jobb… Därför tänkte jag berätta sagan om hur jag fick jobbet!

1. Hotspot
I februari gick jag runt och pratade med massa företagsrepresentanter samt delade ut cvn. Försökte vara charmig och det kändes rätt bra. Ett företag bad mig maila mitt cv så de inte skulle tappa bort det.

2. Mailet
Jag skickade mitt cv till företaget, men hörde ingenting. I början av maj fick jag ett mail från en av de jag träffade på Hotspot, samma person som jag mailade mitt cv till. Det var ett kort mail jag fick, med ett tips om att de haft en annons ute där de sökte innovativ utvecklare och att jag gärna fick lägga in en ansökan om det lät intressant.

3. Ansökan
Jobbet lät superintressant så jag bestämde mig för att lämna en ansökan. Dock gick det inte eftersom sista ansökningsdag var 1 maj, så jag ringde och pratade med honom. Det slutade med att han lade in ansökan åt mig.

4. Intervju
Jag fick komma på intervju och träffa tre stycken från företaget. Fick berättat för mig att oftast brukar man först bara träffa han jag haft mailkontakt med innan man fick träffa de andra, men eftersom jag träffat dem på Hotspot (och gjort ett bra intryck!) fick jag hoppa över det steget. Fick komma dit en andra gång och träffa vdn. Sedan en tredje gång för en kompetensavstämning med en av företagets utvecklare.

5. Anställningsavtal
Detaljerna kring avtalet tog vi över telefon och de skickade avtalet med post.

Det tog ganska lång tid, men oj vilken spännande första halva av sommaren jag haft! Och vilken otroligt spännande höst det kommer bli! Så ja, bara en månad kvar tills det är dags…

image

One thought on “En månad kvar

Kommentera

