Inlägget om klubbmästerskapet i pole

Jag har väntat och väntat och väntat på att berätta om klubbmästerskapet eftersom jag ville kunna lägga upp filmen med mitt tävlingsbidrag samtidigt, och nu äntligen har den kommit upp! Den hittas här och det tycks variera lite om den funkar eller inte, om den inte gör det – testa en annan webbläsare (om möjligt)(för mig funkar det i Chrome men inte i Firefox (okej, det funkar för mig i Firefox om jag inaktiverar adblock…)). Jag ska se om jag kan få filen skickad till mig så kan jag lägga upp den på youtube, men det blir sen!

Själva tävlingen var så himla nervpåfrestande! Eftersom jag aldrig har tävlat i någonting, bara haft uppvisningar (och då aldrig i pole), var jag extremt nervös strax innan. Hade varit superlugn hela dagen, men en liten stund innan det var dags blev nerverna på helspänn. Direkt efter jag hade kört var jag alldeles skakis eftersom det blev en sån otrolig urladdning. Det är helt klart något av det läskigaste jag har gjort!

11188265_10152706988347461_1641146603141185411_n

Vi var nio stycken som var med och tävlade, fem från Karlstad och fyra från Stockholm. Jag placerade mig inte i topp tre och det var bara topp tre som fick reda på sina placeringar, så egentligen har jag ingen aning om hur det gick för mig. Vi fick ingen feedback från domarna, ingen konstruktiv kritik och det blev lite av ett antiklimax. Här hade jag gått i två veckor och levt pole och den här koreografin och efteråt var det bara över, man fick ingenting som man kunde lära sig någonting av, man fick ingenting konkret att ta med sig från upplevelsen. Jag vet inte vad jag gjorde bra, jag vet inte var gjorde dåligt och jag vet inte vad jag ska tänka på i framtiden.

Eftersom det blev lite antiklimax frågade jag min tränare om hon kunde ge lite feedback och det var inga problem, så det ska vi försöka ta någon dag. Det ska ju bara bli av också…

Hur som helst var det himla roligt och jag vill definitivt göra det igen! Har redan börjat tänka på vad jag skulle kunna ha för låt nästa år…

3 thoughts on “Inlägget om klubbmästerskapet i pole

  1. Längesen jag besökte din blogg nu men kom att tänka på ditt dansbidrag xD Du hade riktigt bra floorwork! Flöt på fint :) Bra jobbat! Inte lätt att komma på en hel koreo >_<

  2. Testar från en annan mail…

    Sitter framför datorn och kollar klippet igen :P Har lite feedback ifall du vill ha…du kan strunta i den annars :P

    Bra början, gillade snurren vid 0.35. Jag gillar att du gjorde rörelser till låten och låttexten…”reach…sleep” (Vet att du har fördel som dansare där ;)) Och det var floorworken efter ”sleep” som va riktigt snyggt! Backrollen kan du öva på att landa ”mjukare”. Man hörde dunsen där :P Nedgången vid 1.45 där folk ”woow:ar” var också riktigt fint :P Snurren ”fliess” 2.06 var mkt passande. Det som kan tänkas på är när du gör dina snurrar och ”stoppar tvärt”, exempelvis där vid 0.56. Försök sänka farten tidigare så den stannar mjukt eller hur jag ska säga, för då blir det mer ”flow”. Du har väldigt mkt flow i din dans vilket är fint :)

    Men overall tyckte jag det var riktigt bra jobbat! Du går nivå 2, fick inte mkt tid att bygga ihop en koreo och har inte lärt dig jätte många tricks än, men ändå lyckades du få ihop en bra flowig koreo =)

    • Tar gärna emot all feedback jag kan få, vill ju blir bättre liksom :D

      Jo, jag får ju försöka utnyttja min tid i dansvärlden så mycket som möjligt ^^ Det efter ”sleep” är jag själv faktiskt väldigt nöjd med, det passade in riktigt bra och blev liksom inte stressat (som en del annat blev, typ efter ”flies” när det är så uppenbart att jag bara gör något för att komma upp igen). Backrollen får jag lov att säga att jag blivit bättre på sen dess, då tror jag vi bara hade övat på den vid ett lektionstillfälle (kanske två).
      Jag har problem just med att stanna mjukt i snurrarna, det är som att jag alltid kommer på mig i sista sekund att ”just ja, nu skulle jag ju stanna” och så tvärbromsar jag istället >< Får jobba på det!

      Tack! Såhär i efterhand tänker jag ju självklart på massor av saker jag kunde och borde ha gjort annorlunda, men jag tror ändå att det är det bästa jag hade kunnat åstadkomma där och då med de förutsättningar som var. Jag satsade på saker jag var mest bekväm med istället för att försöka mig på svårare saker som jag var osäker på, nervositeten med att ställa upp överhuvudtaget var tillräcklig även utan svåra tricks :P
      Tack så hemskt mycket för feedbacken! Kan säga att jag planerar redan så smått inför nästa år ;)

Kommentera

