Anmäld

Ibland är jag lite velig.

Ibland är jag mycket velig.

Till slut, efter många om och men brukar jag lyckas bestämma mig.

Jag har nu bestämt mig. Jag ska delta i Flow’s klubbmästerskap i Stockholm 2 maj. Jag ska med andra ord tävla i pole.

Det är egentligen inget allvarligt, man gör det bästa man kan efter egen förmåga, knåpar ihop sin egen koreografi och förhoppningsvis har förjäkla roligt! Tror vi är totalt 8 anmälda nu med mig (5 från Stockholm och 3 från Karlstad), så det är ju inget större event. Jag har aldrig någonsin tävlat i någonting innan, så för mig är det en utmaning att bara göra det! Sen får det gå som det går, men jag ska banne mig göra’t!

Nu kommer jag lyssna på massor av musik för att hitta den perfekta låten… är ju bara 16 dagar kvar! (Hade jag inte varit så velig hade jag haft massa mer tid på mig…)

häng och släng
Idag tränade vi lite mer på att hänga uppochner. Dessutom provade vi att gå ur den genom att sätta ner händerna i golvet, stå på händer med rumpan/benen/fötterna vilandes mot stången för att sedan trycka ifrån lite med fötterna och ställa oss upp. För mig som aldrig stått på händer var det rätt nervigt. När jag provade att sätta ner händerna insåg jag att jag var lite fast där, vågade ju varken fortsätta eller dra upp mig igen. Teres passade och ropade som tur var på vår tränare så hon hjälpte till och höll i mig så att jag kunde gå ur den via handstående. Vilken vinst för mig!

Sån kick att faktiskt göra det (även om det var med otroligt mycket hjälp), speciellt med tanke på vad läskigt det var när jag hade fått i händerna i golvet. Shit och pommes frites. Även Teres lyckades ta sig igenom den, trots läskighetskänslor där med. Ständigt nya anledningar att bli stolt över både mig själv och henne! Vi är så himla grymma!

Nu har vi dessutom anmält oss till fyra veckors nivå 2 fortsättning och nivå 3 som börjar i typ mitten av maj. GAH VAD ROLIGT DET ÄR!! Vi kommer bli så jäkla duktiga!

Kommentera

