Invägning 13

Det känns som att veckorna bara springer iväg! Ännu en har gått och idag har det gått 12 veckor sen jag började dokumentera mina försök till viktnedgång. 12 veckor = 3 månader! Så, hur långt har jag kommit på tre månader då?

Först och främst ska vi väl ta dagens resultat. Vågen stannade på 70,9 kg, vilket är 1,1 kg mindre än förra veckan! Det är så motiverande att se lite större siffror på vågen än noll komma någonting (även om långsamt är bra). Att jag dessutom lyckats med mer än ett kilo två veckor i rad känns extra bra, speciellt med tanke på de två veckorna innan det…

Dagens siffra innebär att jag totalt har gått ner 6,2 kg och eftersom målet efter tre månader var 6 kg så ligger jag ju i fas med planen!

Under dessa tre månader har jag haft två invägningar där jag gått upp i vikt (0,2 respektive 0,7 kg) och en där jag legat på plus minus noll. Två av dessa tillfällen har inträffat med fyra veckors mellanrum, varpå jag härleder resultatet till den där cykeln som konstant trampar omkring i min kropp. Det tredje tillfällets resultat härleder jag till obefintlig disciplin helgen innan invägning…

Vid tre invägningar har jag gått ner ett komma någonting kilon. Jag vet inte om jag kan härleda det till någonting egentligen, kanske råkat äta bättre de veckorna – vem vet?

Som avslutning vill jag väl bara säga att nu är det bara ett kilo kvar tills jag är under 70! Snart, snart, snart!

Kommentera

