Invägning 9

Ännu en onsdag och ännu en invägning! Den senaste veckan har jag verkligen latat mig och bara tränat två gånger (i söndags och igår) så jag antar att den här veckans resultat får mer spegla hur min ‘kostomläggning’ påverkar min vikt snarare än träningen. Jag väljer att kalla det kostomläggning istället för diet eftersom det egentligen inte är någon diet i mitt huvud. Visst, jag har förbjudit godis, snacks och snabbmat, men det är för att jag måste bryta mönstret.

Det verkar vara allt eller inget för mig, så om jag skulle tillåta mig att äta sånt så skulle det antagligen bara bli mer och mer och mer och så sitter jag där jag började igen (sen åt jag ju en halv pizza och en 100-grams chokladkaka i måndags och en halv pizza igår, men alla kan vi drabbas av återfall). I övrigt äter jag likadant som förut, men jag försöker dra ner på portionsstorlekarna och jag försöker att inte äta för att jag är uttråkad utan när jag faktiskt behöver mat. Visst, jag tänker mer på att få i mig lite mer sallad och lite mindre kolhydrater och fett. Det hindrar mig ju inte från att äta pastarätter (ääälskar pasta) med gräddiga såser. Jag måste ju kunna äta gott, annars skulle det här aldrig gå att hålla. Och jag vill ju hitta en balans som jag kan fortsätta med jämt, inte bara en quick fix för att rasa i vikt.

Hur som, invägning var det! Vågen stannade på 72,8 kg, en minskning med 0,9 kg sedan förra veckan. Totalt är jag uppe i 4,3 kg viktnedgång! Enligt planen ska jag den här veckan ha gått ner totalt 4 kg så jag ligger bra till. 70-strecket närmar sig, vilket är himla motiverande. Får försöka gasa på lite i alla fall så att jag kommer in på 60-någonting snart…

Och om ni undrar, såhär ser mitt viktprotokoll ut:

viktprotoSiffran inom parentes är vad jag borde gått ner enligt 0,5 kg i veckan-planen

5 thoughts on “Invägning 9

  1. Hej Helen! Vill skicka lite pepp från Forshaga! Ramlar in och läser lite då och då i din blogg, måste säga att det både är modigt och inspirerande när du gör detta ”offentligt”. Så pepp, pepp, pepp till dig från en Sofia som just klämt i sig lite fika (och typ ångrar det nu)… ;-)

      • Allt bra här, ligger i soffan och försöker komma på anledningar att stanna här istället för att gå ut i solen :-P

Kommentera

