Upp och ner

På träningen i söndags kände jag att jag hade noll kraft i kroppen och ludd i huvudet. Igår kändes det ännu värre, så stannade hemma från pole-fitnessen för att klara av att gå på dagens omtenta. Hade jättesvårt att somna igårkväll, somnade till slut någon gång vid två-tiden tror jag. Klockan ringde 7.00, jag hade jättesvårt att gå upp men masade mig iväg till omtentan. Väl där kände jag mig ändå rätt pigg, det kändes som att tentan gick bra och trillade in i en kompis efteråt så stod och pratade lite med henne.

Väl hemma kände jag mig riktigt pigg, drog på musik och började fixa lite i sovrummet. Fick bort den stora klädhögen som bosatt sig i ena hörnet, hämtade in andra sängbordet och satte upp världshistoriens snyggaste spegel.

image

Superbra humör, massor av energi! Vet inte när jag kände mig så senast, så det har varit himla skönt! Speciellt med tanke på de senaste dagarna. Var jättepepp inför raggan som var ikväll, men när jag kom dit sjönk humöret genast. Det är jätteroligt att dansa ragga igen, så det är inte det. Problemet är att vi är ungefär 25 stycken i gruppen, i princip alla utom jag är någonstans mellan 16 och 20. Det innebär i alla fall ett tjugotal tjattrande tonåringar som sporadiskt lyssnar på läraren. Det innebär en proppfull sal där man slår i andra om man försöker ta ut rörelserna ordentligt. Det innebär att läraren måste dela upp oss i två grupper för att vi ska få chansen att ta i ordentligt. Sist jag dansade ragga var vi fyra i gruppen. Liiite skillnad.

Jag gillar inte att trängas. Dessutom har läraren lektion innan, utan rast emellan, som sällan slutar i tid. Idag började hon gå igenom närvarolistan först tio minuter efter att vi börjat. Vi drar också lite över tiden, så det blir ungefär 50 minuters dans trots att det ska vara en timme. Och eftersom vi drar över tiden måste jag springa till bussen.

Jag känner mig jätteklagig just nu, speciellt då det ju faktiskt är jättekul, det är en bra koreografi med härlig energi. Det är synd bara att några tråkiga saker lägger en liten skugga över det. Önskar jag kunde njuta av det och uppskatta det mer.

Kommentera

