Shoppingdag

Idag drog jag till stan för att se om jag kunde hitta något roligt, framförallt ville jag hitta en kappa till våren (den inte särskilt varma, men inte heller särskilt kalla våren). Well, mission accomplished!

image

Det blev förvisso en svart kappa, men jag kan få det att fungera ändå. Resten av kläderna behöver ju inte vara mörka bara för att kappan är svart. Sen går det ju inte att bortse från det faktum att svart är en väldigt mångfunktionell färg. Från Verk Mode blev det utöver kappan även en skön och lite roligare tröja (som jag minsann tror var med i mitt vår-inspirationskollage häromveckan).

image

Sen hittade jag dessutom en fin klänning och fyra nagellack från H&M (varav de mångfärgade också fanns med i mitt vår-inspirationskollage).

image

image

Klänningen köpte jag trots att den var för liten. Den fanns inte i storlek 40, så testade en 38a. Fick förvisso inte igen dragkedjan hela vägen (kanske går med hjälp, vem vet?), men å andra sidan ska jag ju gå ner dryga 10 kg till så jag räknar starkt med att jag kommer komma i den. Känns rätt motiverande att köpa för små kläder, då måste jag ju fortsätta annars blir det bara pengar i sjön och det vill jag ju inte!

Kommentera

