Invägning 8

Ännu en vecka har gått så idag var det dags för invägning igen. Vågen visade 73,7 kg, alltså en viktnedgång på 0,8 kg. Totalt blir det 3,4 kg och enligt planen ska jag ha gått ner 3,5 kg nu, så jag har tagit igen lite och ligger bara ett hekto efter istället för fyra! Heja mig (antar jag)!

Jag blev ändå positivt överraskad med tanke på hur jag åt i helgen. Dessutom åt jag en rätt rejäl, inte direkt nyttig, middag igårkväll vilket brukar leda till högre siffra på vågen morgonen därpå, men icke! Det är väl kanske så att det varierar från vecka till vecka oavsett om jag skulle äta exakt samma och röra mig exakt lika mycket varje vecka. Kroppen är fascinerande och outgrundlig helt enkelt.

(varpå det är viktigt att inte hänga upp sig allt för mycket på siffrorna, även om jag gärna gör det)

4 thoughts on “Invägning 8

Kommentera

