Vårkänslor

Ända sedan jag köpte mina mintgröna Converse har jag längtat till den dag då våren äntligen är här och jag kan använda dem. Jag har även börjat längta efter en annan garderob, en som är mindre höstig/vintrig och mer vårig med ljusa färger, pasteller och framförallt utan de vinteranpassade ytterkläderna. I väntan på varmare och torrare väder har jag drömt mig bort på olika klädsajter och detta är favoriterna inför våren!

vill ha vår byxor1. Vita ankelbyxor från H&M 2. Vita hängselbyxor från H&M 3. Boot cut jeans från H&M 4. Mönstrade byxor från VILA

På nederdels-fronten är jag tydligen himla sugen på vita byxor. Även ett välsittande par jeans som inte är i stuprörs-format och lösa mönstrade byxor (aka pyjamasbyxor som det är okej att vistas utomhus i).

vill ha vår mönstrat

1. Blus från Vero Moda 2. Bomberjacka från VILA 3. Skjorta från Vero Moda 4. Kavaj från VILA 5. Kortärmad topp från Vero Moda 6. Sweatshirt från Vero Moda 7. Tröja från Vero Moda 8. Kimono från Vero Moda

Mönstrade toppar, oavsett om det är bomberjackor, kavajer, skjortor, kimonos eller helt vanliga tröjor. Mera mönster åt Hinken helt enkelt! (insåg att 7:an inte direkt är mönstrad, men men)

vill ha vår enfärgat

1. Stickad tröja från Vero Moda 3. Kortärmad topp från Vero Moda 3. Stickad tröja från Gina Tricot 4. Stickad tröja från Vero Moda 5. Draperad tröja från Vero Moda 6. Blus från Vero Moda

Enfärgade tröjor i enkel färgskala, gärna mintigt och gult eller en i basfärg med någon lite roligare detalj. Stickade tröjor tilltalar mig tydligen, kanske så att det räcker med en tröja och en jacka utomhus istället för flera lager..?

 

vill ha vår accessoarer1. Sjal från H&M 2. Hårband från Cubus 3. Pumps från H&M 4. Nagellack från H&M 5. Halsband från H&M 6. Hårband från H&M 7. Solglasögon från Gina Tricot 8. Solglasögon från Gina Tricot

Och så accessoarer! Vill ha sjalar i pastelliga färger på ljus bakgrund (har en bild i mitt huvud av en sjal med bleka pasteller i ett geometriskt mönster på vit bakgrund – problemet är att jag inte vet om jag faktiskt sett en sådan någonstans eller om jag har skapat den själv), självklart får de gärna vara supermjuka. Hårband att ha när jag har håret uppsatt i en knut högt upp på huvudet nu när jag har lite längre hår, färgglada naglar och halsband i lager. Ett par snygga högklackade skor för att kunna klä upp outfittarna (?) när jag känner för det och självklart roliga solglasögon! Jag älskar verkligen solglasögon, problemet nu är ju att jag har ett par med styrka. De är per automatik bäst, varpå de roliga får stå undan. Å andra sidan ser jag ju inte riktigt så kasst att jag inte klarar mig utan styrka, så ska nog se till att börja använda andra också. Omväxling förnöjer!

Någon annan som har vårkänslor? Och i sådana fall: vad är ni sugna på att ha på er när solen börjar värma och fåglarna börjar kvittra?

Kommentera

