Helgen i stora drag

I helgen var jag en sväng till Karlskoga, i fredags gick jag och Ingela ut och åt på Gastro. God mat och en himla trevlig kväll med bästa Ingela!

I lördags drog jag, Staffan, Ingela och pappa till Stråhallen för en timmes badminton. Riktigt kul och framförallt jobbigt! Har fortfarande ont i högerarmen. Under tiden vi spelade gick mamma på loppis och kikade. Där hittade hon ett soffbord som vi gick och tittade på efter spelandet. Jag kan säga att loppisar är farliga, för vad hittade jag på loppisen om inte en fin gammal stol?

image

Kunde ju inte lämna denna skönhet alldeles själv där, så den fick följa med hem. Första gången jag släpade med en stol på en sju mil lång busstur… Jag måste sluta gå på loppis, jag har inte plats för så mycket mer nu. Uppenbarligen har jag en förkärlek för sittmöbler. I gammal stil har jag nu tio stolar, tre pallar, en tresits-soffa, en fåtölj och en hallmöbel. Jag måste sluta.

Hur som, efter loppis-besöket åkte vi och handlade lite och sen åkte vi ner till Klippan för mat. Ingela hade gjort pulled pork och till efterrätt blev det semla som mamma gjort plus en mums-mums. Alltså kan man säga att det inte har varit en toppenhelg ur ett viktnedgångsperspektiv, men det har varit en mycket mumsig helg!

Idag har varit en lugn dag, har handlat lite och så var det pole-fitness nu på kvällen. Vi var bara tre där idag, så tränaren gjorde en koreografi som vi körde, var himla kul! Nu är Hinken trött…

Kommentera

