Invägning 7

Idag var det då dags för invägning nummer sju! Efter förra veckan var jag rätt orolig, så tjuvvägde mig redan igår… Då visade vågen på 74,1, vilket innebar att jag var i fas med min plan igen och jag kände mig rätt lugn inför idag. Dock räknade jag inte med att jag jobbade, vilket innebar lunch på stan plus semelfika.

Så idag visade vågen på 74,5 kg istället. Jag övervägde ett tag att ta gårdagens resultat istället, men det vore ju fusk så jag sket i det. Har alltså gått ner 0,5 kg sen förra veckan, totalt 2,6 kg. Ligger alltså 0,4 kg efter, inte så farligt efter ändå.

Räknade lite på det och insåg att för att nå mitt mål på 10 kg till 15:e juli behöver jag gå ner mindre än 0,5 kg i veckan. Fast om jag håller mig till 0,5 kg kommer jag ha lyckats gå ner över 13 kg till 15:e. Känns ju som ett rätt motiverande mål!

Kämpa, kämpa, kämpa!

Kommentera

