Radiotystnad

Det har varit rätt tyst här ett par dagar nu, fick nog en liten dipp i onsdags efter vägning och bilder. Jag var även väldigt lat, så tränade varken i torsdags, fredags eller lördags (inte bra!). Så första träningen på flera dagar var alltså pole-fitnessen igår. Himla skönt att komma igång igen, jag kände mig energisk, jag satt på stången flera gånger och jag svettades som en liten gris! Dessutom vågade jag släppa stången med ena handen! Wow, woho, what?! osv.

image

Ikväll ska vi tydligen köra koreografi, ”så det blir mer flås” som vår tränare sa. Vilket är välbehövligt kan jag säga, har blivit mer styrka och inte så mycket kondition (alls) det senaste.

Någonting jag ska börja köra som lite extraträning utöver det jag redan gör är styrkeövningar för axlar, armar och mage. Vi har fått lära oss en bra magövning på pole-fitnessen som man kan göra hemma, och styrka i axlarna behövs verkligen då man i mångt och mycket lyfter sig med just axlarna.

Oh, en annan grej förresten! När vi gjorde en klättergrej på stången igår fick jag ett tips från en annan elev, som går nivå två och hänger och slänger i stången som ingenting, och jag blev så glad! Det är inte alla som vågar ge tips när de själva är elever, för det finns alltid en risk att mottagaren blir sur och förolämpad och inte alls är mottaglig för tips som inte kommer från tränaren. Men det sket hon i och gav ett superbra tips som hjälpte mig något ofantligt! Jag tycker om henne.

Var mer hjälpsamma och mer öppna för hjälp!

Kommentera

