Hotspot 2015

I år går Hotspot, den årliga arbetsmarknadsdagen här på Karlstads universitet, av stapeln på onsdag. Eftersom jag går min sista termin och snart ska ut i arbetslivet (GAH!) har jag kikat in elva olika företag som jag ska ge mitt cv till. Därför kommer jag dessutom skriva elva olika personliga brev, anpassade till de olika företagen.

Att skriva personliga brev tycker jag är grymt svårt! Man ska vara intressant, sticka ut från alla andra, få med vad man är bra på (vad är jag bra på??), varför företaget ska anställa en, varför man vill bli anställd på företaget, osv.

Jag vet inte alls hur det här ska gå till, ett personligt brev är svårt nog, men nu snackar vi elva! 11! 7+4! Ett plus tio! Maj godd, jag har en lång dag framför mig…

Kommentera

