Invägning 6 (eller Den (nästan) nakna sanningen del 2)

Idag var det då dags för både invägning och kroppsbilder. Om vi börjar med invägningen kan jag säga att den var en besvikelse. Vågen visade 75,0 kg (jag vägde mig flera gånger och varierade positionen på vågen för varje gång, ändå visade den det! Antar att det är ett tecken på att vågen är bra som inte påverkas av ståendeposition), vilket är 0,2 kg upp i vikt. Inte bra, inte bra. Dock får jag skylla mig själv, jag har ätit dåligt nästan hela, men framförallt senare delen av, veckan. I fredags gjorde jag pizza som jag åt både fredag och lördag, i söndags åt jag på Burger King med mamma och pappa, i måndags åt jag salt karamell- och chokladkaka och igår blev det pannkakor (som man inte håller sig mätt på så länge, så jag åt mycket mer än egentligen nödvändigt på eftermiddagen). Jaja, nu har jag gått ner totalt 2,1 kg, alltså 0,4 kg mindre än planerat = lägga i en högre växel den här veckan. Framförallt på matfronten.

Eftersom det gått en månad sedan jag lade upp bilderna på min vackra kropp är det alltså dags igen. Vi börjar med förra månadens för att fräscha upp minnet (stackars minnet):

image

Ja. Vad kan man säga? Tror vi inte säger så mycket utan går direkt på dagens bilder istället:

image

Ja ni… Ingen större skillnad direkt, men efter att ha suttit och glott på dem nu i några minuter kan jag ändå se att området mellan bröstet och midjan inte är lika utfyllt som innan. Det är liksom mer midja nu än det var för en månad sedan.

Sen måste jag ju konstatera att jag kanske inte valt en optimal outfit till dessa foton. Nederdelen sitter åt på fel ställen (har en mycket ”jämnare kurva” från midjan och ner över höften än vad som framgår på bilden), så funderar på om jag borde välja nån annan outfit. Frågan är ju då vad… Vi får se!

Klart slut.

Kommentera

