Igår, idag, imorgon

Uppdatering!

Igår träffade jag två kompisar för att äta och ta en öl (läs cider). Vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen, bestämde oss för kinamat, men på vägen dit gick vi förbi scandic varpå en av dem nämnde att de hade nåt där de serverar mindre rätter i glas som var gott. Alla tre tyckte att det lät som att det kunde vara nåt så vi klev in där istället.

Vi beställde tre glas vardera, jag tog pulled pork-burgare med cheddarcreme, friterad potatis med aioli och räkor med ingefära, kokos och lime. Potatisen serverades förvisso inte ur ett glas, men ändå. Huuur gott som helst! Mat, två cider och väldigt många skratt senare var det dags att gå hemåt. Helt klart en bra ny torsdagstradition!

image

Idag har jag varit i skolan en massa och kodat assembler, gjort hemmagjord pizza på kvällen, hängt med katterna (jag och Tea är kattvakt åt Kissen) och förberett mig så smått inför imorgon. Då ska jag nämligen till Sunne och åka snowboard! Första gången på jag vet inte hur många år, så det kan med andra ord gå precis hur som helst. Men det går nog bra, jag kommer fortfarande ihåg vilket ben jag vill ha framåt (vänster) så det är ju alltid en början!

image

Kissen tycks uppskatta mitt sällskap (han är stor!)

Nu: sova sova sova!

Kommentera

