Börjar bli jobbigt nu

Igår skulle jag iväg och simma. 06.20 ringde klockan, precis som de två föregående dagarna. Vid sju satt jag fortfarande på sängen, hade fått på mig bh, strumpor och linne och kände bara nej. Jag skulle kommit fram till badhuset så pass sent att jag inte hade hunnit göra tjugo varv innan bassängen blev upptagen av småbarn som ska lära sig simma plus att jag verkligen verkligen ville sova lite till innan skolan. Så, latheten vann och jag fick stå ut med mitt dåliga samvete över att inte ha tränat som jag hade bestämt. Inte hela världen egentligen, men nog så störande. Får se om jag tar mig iväg en sväng idag istället.

Jag känner att jag kommit in lite i en uppförsbacke nu, motivationsmässigt sätt. Framförallt med maten. Vill också få äta lösgodis, chips, pizza, choklad och kebabtallrik. Idag är bakis-Helen framme och hon är gryyymt sugen på en kebabtallrik! Istället håller jag på att tina upp en korv (kabanoss) som kommer ätas tillsammans med lite pasta som finns kvar sen i förrgår. Är alldeles för hungrig och seg för att orka laga någon ordentlig mat, så då blir det vad det blir. Men vore sååå gott med kebab, sås och pommes just nu… Min hjärna vill ha massiva mängder fett, salt och kolhydrater (i potatis-form helst, är väldigt sugen på pommes)!

Kommentera

