Just keep swimming

Imorse var jag till badhuset igen och simmade lite. 20 varv blev det, alltså 1000 m, något jag helt klart är nöjd med. Jag hade tänkt ta mig dit till halv åtta, men det var liiite segt att gå upp så var inte där förrän strax innan åtta. Just nu känns min kropp rätt mörbultad får jag lov att säga. Har dött en stund på soffan medan jag kokar ägg.

Idag tog jag även mig själv i kragen och köpte ett månadskort! Så det blir till att masa mig iväg dit onsdag-fredag. Jag hade ju tänkt simma även på tisdagar, men efter två dagar i rad med pole-fitness gjorde min kropp sååå ont att jag bestämde mig för att låta även tisdagen vara en vilodag. Lär framförallt behövas nästa vecka när dansen drar igång på måndagar också!

Sen måste jag ju bara kommentera på känslan när man har simmat massa varv (i mitt fall då 20)(är bara lite nöjd över mig själv), sätter ner fötterna och ska använda benen till att gå igen. Det är så otroligt konstigt, som att kroppen har glömt bort hur man går. En upplevelse, helt klart!

Kommentera

