Motivation

Jag har två bilder som fungerar väldigt bra som motivation. Den första är från sommaren 2010, jag vägde mer än jag någonsin hade gjort (har slagit det viktrekordet rätt rejält sen dess) och jag hade suttit i solen rätt dumt. Enda anledningen till att jag tog kortet var för att visa min konstiga solbränna. Kortet togs bara någon vecka efter att jag hade bestämt mig för att det fick räcka och att jag skulle gå ner i vikt. Såhär såg jag ut då:

Digital StillCamera

Jag tycker personligen att jag såg rätt uppsvälld ut. Men jag är glad att bilden finns, för den påminner mig om att jag verkligen inte vill se ut sådär. Dessutom kan jag jämföra den med nästa bild, som togs mindre än ett år efter denna. Jag skulle chansa på någonstans april-juni, försommaren där 2011.

Digital StillCamera

Bilden visar en 16 kg mindre Hink. Jag kände mig i princip som en ny människa, och samtidigt som den gamla Helen. Helt plötsligt såg jag ut som jag gjorde i mitt huvud igen. Jag vet inte om alla andra tycker att det är så stor skillnad som jag tycker att det är, men det är skitsaksamma. För mig visar dessa bilder att jag har alla möjligheter i världen att lyckas med detta. Jag har ju gjort det förut, så vad skulle hindra mig den här gången? Jag kan om jag vill, och jag lovar att jag vill!

Skillnaden nu mot då (bortsett från saker som att jag är äldre och sådär) är att jag inte bara vill gå ner i vikt. Då var mitt mål att bli smal och att komma ner på 60 komma någonting. Nu är mitt mål 60-65 kg, eftersom jag vill bli stark. Jag vill bli hälsosam och vältränad. Då slutade jag när jag uppnådde målet. Det kommer jag inte göra den här gången. Jag ska hela tiden sikta uppåt, jag kan alltid bli lite starkare, lite snabbare.

Motivationen är på topp, jag har fasta pass tre gånger i veckan och tänker börja simma nu till veckan. Tanken är att de vardagar jag inte har fasta pass så kommer jag ta en simtur där på morgonen. Detta kommer resultera i sju träningspass i veckan, med lördag ledigt. Det kan vara så att kroppen inte orkar med det i början och i sådana fall får jag lägga in en till vilodag, men målet är sju pass i veckan.

Och så bara för att jag vill se bilderna bredvid varandra avslutar jag med att ta dem en gång till. Trevlig kväll!

Digital StillCameraDigital StillCamera

Kommentera

