Pole-fitness

Igår provade jag alltså på pole-fitness för första gången någonsin. Jag var rätt nervös innan, men det var inte fullt så läskigt som jag trodde och jag dog inte ens nästan. Jobbigt? Absolut. Roligt? Absolut. Givande? Absolut. Har jag ont idag? Jupp, men inte på långa vägar lika ont som jag trodde att jag skulle ha. Det känns ju att jag har tränat, men inte direkt värre än efter någon annan träning.

Jag kan ju inte påstå att jag är direkt kompis med stången, men det kanske kommer. Det känns som att det här är en sån grej som man kommer utvecklas rätt mycket inom och där man tydligt kommer se vilka framsteg man gör. Jag hoppas det i alla fall.

En sak jag fann konstig var min inställning till det. Hade det varit en dansklass hade jag tagit det på största allvar, men nu var det som att jag ser på det som en rolig grej som jag kommer kunna skratta åt sen. Jag vet inte vart den inställningen kommer från och jag stör mig på den eftersom det kändes som att jag inte tog träningen särskilt seriöst, trots att jag vet att det är seriöst. Folk tävlar för fasen i sånt där! Jag tror jag ska försöka se det som att det är en dansklass med en ny dansstil som jag inte kan. Förhoppningsvis kan jag börja se det på ett annat sätt och inte som att jag bara gör det på skoj. Det är helt enkelt bara en sak som gäller: skärpning!

Klart slut.

Kommentera

