Film i stora lass

Okej, så i lördags tittade vi på Nymphomaniac del 2. Den var lika skum som den första. Och det hände inte alls så mycket som de fick det att verka som. Fast visst hände det grejer. Hursom, mycket skum film.

Igår blev jag påmind (efter att anslagstavlan trillat ner) om att jag fick två biobiljetter förra våren som tack från jobbet. Tog ut dem ur kuvertet och insåg att de slutar gälla på onsdag! Vad göra? Jo, trycka in två biobesök till på onsdag. Eftersom jag ska på bio imorgon (men annan bio där biljetterna inte gäller) och det är bokcirkel på onsdag hade jag igår och idag på mig.

Så igår drog jag iväg på nya Jönssonligan-filmen som gick 15.00 och var textad. Trots texten var det en trevlig upplevelse, alltid mysigt med bio och filmen var bra. De har tagit bort mycket av fjanteriet i den här (även om den fortfarande har sina komiska stunder) och jag tycker skådisarna gjorde ett bra jobb.

Idag var jag osäker på om jag skulle hinna med ett biobesök. Jobbade 8-17 och hade första passet pole-fitness 17.45-19.15. Tänkte att om jag tar mig hem fort så kanske jag skulle hinna in till nån film som började 21. Och det gjorde jag! Micke & Veronica blev det idag, lättsmält klassisk svensk komedi som inte krävde någon tankeverksamhet. Alldeles lagom när dagen gått i ett!

Jag var lite orolig för att jag skulle känna mig lite obekväm om jag gick själv på bio, men det var inga problem! Att hitta på saker utanför hemmet med sig själv (som inte är typ träning) är faktiskt väldigt trevligt. Riktigt egen egentid. Kan rekommendera att ta med sig själv ut på en date, ibland glömmer man bort att göra något roligt enbart för en själv!

Imorgon ska jag och två kompisar gå och se Turist. Himla mycket svensk film för tillfället, men verkar ju ha kommit mycket nu så.

Det känns som att det här kan bli ett riktigt bio-år och jag tänker nog se till att göra det till det! Om det kommer någon ny film jag är sugen på att se så ska jag allt gå och se den, oavsett om jag har sällskap eller inte. Den barriären har jag ju redan krossat och nu vet jag ju att det är trevligt att gå själv också.

Det var väl det, pole-fitnessen får ett eget inlägg imorgon!

Klart slut.

Kommentera

