Dagen idag

Jag började min dag riktigt tidigt idag, halv sju ringde klockan. Detta trots att jag var ledig! Vad föranledde denna tidiga uppgång då? Jo, jag hade bestämt mig för att åka till badhuset och simma! Tänkte att det kanske kunde vara skönt att delvis gå upp en mer vettig tid (istället för 12) och att få dagens träning gjord på en gång. Och jag tänkte rätt! Dagen har varit väldigt mycket längre än vanligt, jag är riktigt trött nu och jag kände mig konstigt uppiggad efter att ha simmat!

image

När klockan ringde övervägde jag att somna om, men jag är glad att jag inte gjorde det. På ren viljestyrka lyckades jag ta mig runt 20 (!) varv i bassängen, som var 25 m lång, och fick därmed ihop hela 1000 m (aka 1 km!)! Det tog mig 50 min, vilket jag förstod var rätt långsamt med tanke på vad många gånger jag blev omsimmad…

Som simmare skulle jag säga att jag är svag och ganska osäker, plus att jag är rätt obekväm där jag inte bottnar, så för mig var det här ändå stort. Jag vet att jag simmar väldigt långsamt och har därför inga problem med att bli omsimmad, det ger mig ingen prestationsångest liksom. När andra personer däremot inte simmar om mig, utan kommer ikapp och ligger kvar bakom tills vi kommer till änden av bassängen så att jag känner mig som värsta bromsklossen, blir jag stressad!

På dagen sen pysslade jag en del tills det blev dags att åka bort till Kasernhöjden för invigningen av gymmet som jag ska börja på pole-fitness hos. Hon som har det hade en liten uppvisning, det var lite utställare där och så fick man goodiebags.

image

Trevligt, men lite för mycket folk för min smak (som vanligt alltså). Därefter hakade jag på en rätt ny bekantskap bort till en kompis som var hemma i Karlstad på besök innan vårterminen drar igång på måndag, så satt vi där och umgicks ett gäng innan det var dags att åka hemåt. Och nu vill min kropp, och framförallt knän, sova sig så det är bäst jag lyder!

Klart slut.

Kommentera

