Ny motivations-plan

Idag bestämde jag mig för att prova på en för mig ny typ av tränings-motivation. Fram till den dag då jag uppnått mitt viktmål ska jag lägga undan 10 kr för varje träningspass jag genomför. Dessa pengar kommer jag sedan få göra precis vad jag vill för – hur onödigt det än må vara! Ju mer jag tränar, desto större summa att leka för.

Eftersom jag var ute och sprang (mest gick, men sprang flertalet gånger i alla fall) förut ligger det hittills 10 kr i potten, men den summan kommer öka till 20 kr redan ikväll efter dansen… Vi får se hur mycket jag lyckas få ihop!

Image

Kommentera

