Nytt projekt

Jag har påbörjat ett nytt projekt, nämligen att byta ut kläderna i min garderob mot finare kläder. Såna där kläder som gör att det inte spelar någon roll vad i garderoben jag tar på mig, eftersom jag känner mig fin i alla kläder. Just nu har jag så mycket kläder som det är små hål i, som har dålig passform, som inte är ett dugg eleganta och som jag bara drar på mig i brist på bättre. Dessa kläder vill jag bli av med.

Därför bestämde jag mig för att jag fick shoppa, men bara kläder som jag annars klassar som lite finare. Såna där kläder som jag sällan använder eftersom det känns som att de bör användas vid något speciellt tillfälle, som jag är rädd för att slita på. Såna där kläder som är i lite finare tyg. Jag har nämligen insett en sak. Jag jobbar inte längre på förskolor/skolor varje dag. Jag riskerar inte att få kläderna nedkladdade med mat, snor och blod. Det är inga småbarn som drar i mina kläder längre. Jag spenderar inte en halv dag i sandlådan. Mina kläder slits helt enkelt inte lika mycket som de gjorde förut. Därav anser jag att jag också kan ha på mig fina kläder nuförtiden, precis som alla andra vanliga människor som inte har ett jobb där kläderna blir lidande.

Visst, ett ställe jag vikarierar på finns det en katt som hittills rivit hål i en av mina (gamla) tröjor. Därför tänker jag ha en jobb-garderob, med kläder som jag inte är rädd att slita på, och en vardags-garderob, med kläder jag känner mig fin i.

Eftersom jag tidigare i år äntligen har hittat en byx-modell som sitter riktigt bra på mig så att jag för ovanlighetens skull har flera par byxor jag använder har jag bestämt mig för att satsa på överdelar i min garderobs-förvandling.

Detta är vad jag har köpt hittills (inte särskilt bra kvalitet på bilden, men men):

kläderSvart kortärmad blus som är veckad framtill – H&M
Vinröd v-ringad stor tröja (bilden blev inte så bra) – VILA
Grå stickad kofta – H&M
Vit finstickad tröja med 3/4-ärm – VILA
Mörklila finstickad kofta – H&M
Teal/petroleum (?) kortärmad luftig blus -VILA
Mörklila draperad topp – H&M

När jag var på stan idag hittade jag dessutom en ny skolväska inför hösten:

väskaÄlskar den!

Kan även konstatera att jag har shoppat färdigt på ett bra tag nu…

Kommentera

