Resultatet

Kom på att jag kanske skulle ta och visa vad resultatet av kjol-tankarna blev. Två kjolar lyckades jag knåpa ihop.

kjol1Den första är gjord av en jeanskjol jag hittade på Myrorna samt ett lätt och luftigt tyg jag köpte. Skönt fladdrig!

kjol2Den andra är gjord i ett ganska tunt trikå-tyg. Väldigt enkel att göra, tre tygbitar och fem sömmar. Jätteskön när det är varmt ute!

Hade även tänkt göra en kort klänning med ett linne som utgångspunkt, men så långt har jag inte kommit än…

Kommentera

