Passansökan

Idag bestämde jag mig för att ta mig till polisen och ansöka om ett pass så att det är klart inför resan till Paris. Kollade upp buss, vart jag skulle gå av och knatade iväg till bussen. Blåste rätt rejält men det var verkligen vår i luften! Klev på bussen och åkte nöjt iväg.

Allting gick jättebra, tills bussen åkte en annan väg mot vad jag hade förväntat mig att den skulle göra. Fick lite smått panik men tänkte att det var lugnt, jag hade aldrig åkt med den bussen förut så hur skulle jag kunna veta hur den brukar gå? Rätt så snart efter att jag börjat oroa mig kom en hållplats vars namn jag kände igen, Tingvalla IP, och där jag fick för mig att jag borde gå av. Slängde mig på knappen och gick av när bussen stannade. Gick åt det håll jag tänkte att det borde ligga åt och insåg ganska snart att det inte alls var där jag skulle ha gått av. Polisstationen ligger ju vid Tingvalla isstadion… Så då var det bara att börja knata.

Väl där gick allting bra, konstigt bara att det ska vara så svårt att se vettig ut på id-bilder…

När jag skulle hem sen igen hade jag ju inte en aning om vart rätt busshållplats låg (eftersom jag inte följde med så långt på vägen dit), så då var det bara att börja knata inåt stan. Väl framme i stan tog jag en sväng på myrorna i jakt på något tyg, hittade ingenting och tog bussen hem istället.

När jag ska iväg och hämta passet tänker jag följa med bussen hela vägen…

2 thoughts on “Passansökan

Kommentera

