Skapar-lust

Har de senaste dagarna känt att jag vill dra fram symaskinen ur garderoben och sy lite igen. Har inte sytt någonting sedan augusti, så det är väl kanske dags?
DSC00673Den här klänningen (och en likadan fast i annan färg) köpte jag i somras på H&M. Jag älskar dem verkligen (både överdelen och kjolen som dessutom har fickor! Alla kjolar/klänningar borde ha fickor), och är lite extra förtjust i överdelen. Därför har jag blivit sugen på att sy mig något liknande som topp. Perfekt till våren (om våren blir varm) och sommaren, och dessutom smidigt med topp så att man kan variera med olika kjolar till. Plus att man kan ju sy många olika såna toppar. Problemet har dock varit att hitta ett mönster… Hittade efter mycket letande en tjej som sytt denna underbara klänning. Hon har utgått från ett gammalt 90-tals mönster från Vouge, nämligen Vogue 8288. Tycker hennes slutresultat är helt underbart sött och kan mycket väl tänka mig att det även skulle passa bra som topp. Måste bara försöka få tag på mönstret/lista ut hur man kan göra ett mönster själv (kanske rita av en av mina klänningar?)… Om ingen råkar ha ett liknande mönster som bara ligger hemma och skräpar?

Kommentera

