Dålig kombo

Det verkar nästan som att det inte riktigt är meningen att jag ska köpa nya mobiltelefoner. Så gott som varje gång jag köpt en ny telefon har det varit något krångel. Förra telefonens headset knövlade knapparna med, de fungerade bara när de själva ville. En annan telefon skickades in på lagning (två gånger till och med om jag inte minns fel), trots att det sedan visade sig vara ett inställningsfel. Ändock hade de lagat något första gången den var inne på lagning. Skumt.

Jag trodde att jag kom lindrigt undan den här gången när jag köpte en ny telefon. Det gick inte att öppna galleriet, men det var också allt. Eftersom det går att ladda ner massor med olika bildvisningsappar kändes det ändå lugnt, om än lite dumt att inte kunna använda det galleri som fanns med telefonen. MEN. I början av veckan började den krångla. Jag insåg det inte då, men idag fick jag reda på att felet ligger hos min telefon. Det hörs ingenting när man ringer eller tar emot samtal. Knäpptyst i högtalaren är det. Men om man sätter i headsetet eller slår på den andra högtalaren (så att alla i närheten får höra samtalet) fungerar det finfint. Det känns mindre lugnt att jag inte kan prata i telefonen utan headset eller den andra högtalaren. Lär med andra ord behöva skicka den på reparation, jippi….

För att tänka på något positivt har jag bokat klipptid på måndag (genom att ha headsetet inkopplat). Då den frisör jag brukar gå till inte hade någon ledig tid förrän 27 december bestämde jag mig för att testa ett annat ställe. De har dessutom studentrabatt. Hoppas det blir bra!

Kommentera

