Sådär ja

Nästan bara två månader sen senaste inlägget, så det kan gå…

Har dock bestämt mig för att ta tag i det här bloggeriet igen, började med att ge bloggen en rejäl (och välbehövlig) ansiktslyftning! Sist jag gjorde om den tyckte min mor att den blev för blek, vad tycks den här gången? Bättre?

Jag har suttit och testat lite fram och tillbaka och det här är vad jag hittills blivit mest nöjd med. Från början var det grått även i mitten (samma grå som i bakgrunden på medaljongerna), men det blev en rätt kompakt och enformig känsla så ändrade färgen till en lite lättare och gladare. Än så länge känns det bra. Vi får se hur länge det dröjer innan jag kommer på att det är dags för förändring igen…

I övrigt rullar det väl på, skolan går (otroligt nog) riktigt bra. De två första tentorna har jag lyckats få VG på vilket inte alls är illa för att vara jag. Vi har börjat programmera och även om det är krångligt och rätt svårt är det riktigt roligt. Det känns som att jag förstår och hänger med utan större problem, och det är en riktigt bra känsla kan jag lova! Även himla häftig känsla att skriva in kod och få ut någonting som faktiskt fungerar! Visst, en del svordomar och rätt många försök krävs, men när det väl fungerar känns det fantastiskt!

Så, det var en liten uppdatering sedan senaste gången. Nu ska jag skärpa till mig och vara en duktig bloggare och inte vänta två månader mellan inläggen… Låter det bra?

Kommentera

