Lite utrensning

Idag tog jag tag i att rensa ut bland mina skor. Jag har ofta väldigt svårt att slänga skor, men idag tog jag mig i kragen och bestämde mig för att inte visa någon nåd. Var de trasiga/väldigt slitna så skulle de ut. Dock börjar jag tro att det inte var så länge sen jag rensade ut skor, för jag slängde bara fyra-fem par. Däremot slängde jag två par som jag borde ha slängt för flera år sen. Det var nämligen två gamla favoritpar. Såna där skor som jag älskade något så oerhört mycket att jag inte kunde med att slänga dem, trots att båda var väldigt trasiga och inte längre fina.

  

Det är alltså dessa par jag pratar om. Det första paret har jag haft sedan någon gång i gymnasiet (kan ha varit i tvåan), alltså är de 7-8 år gamla. Det andra paret tror jag att jag också haft enda sedan gymnasiet, så det är väl ungefär samma ålder på dem. Syns det att de är välanvända? Jag konstaterade att ‘okej, de brukade vara jättesnygga och jag älskade dem otroligt mycket, men hörru, de ser ju förjävliga ut nu! De är ju dessutom så trasiga att de aldrig går att använda igen!’. Och vet ni vad? Det fungerade faktiskt. De ser verkligen förjävliga ut. De är jättetrasiga. Jag skulle inte vilja visa mig ute i dem i det skick de är nu. Visst, jag har älskat dem enda sedan jag satte dem på mina fötter, men ibland är det dags att säga hej då. Så nu gör jag det.
Hej då älskade skor!

One thought on “Lite utrensning

Kommentera

