Dagen i Filipstad

I torsdags var jag som sagt i Filipstad. Mamma och jag hade bestämt oss för att hitta på någonting och tänkte att det vore trevligt med en annan stad som omväxling. Vi brukade vintercampa i Hagfors och på vägen dit åkte vi alltid igenom Filipstad, men det har aldrig blivit att man tillbringat någon direkt tid där. I alla fall, i torsdags tillbringade vi tid där och här kommer lite bilder därifrån!

Vi träffade på Nils Ferlin och var självklart tvungna att ta kort med honom!

Filipstad har massor av vatten i centrum, plus en hemskt fin gammal stenbro! Jag vet inte riktigt varför, men jag älskar gamla fina stenbroar.

De har även fina små kullerstens-gångar…

Stora vackra grindar…

En helt underbar… ja, vad heter såna där nu igen?

Pampiga gamla tegelhus…

Och John Ericssons maffiga gravkapell.

Självklart fick jag med mig lite saker hem då vi även besökte Wasa/Barillas fabriksförsäljning som finns i Filipstad. Gissa vilka jag föredrar, Wasa eller Barilla?

Just nu håller jag på att laga mat och jag testar att använda Cannelloni Emiliani. Har fyllt dem med en röra gjord av köttfärs, röd lök, champinjoner och crème fraîche med smak av parmesan och vitlök. Just nu står de i ugnen de sista tio minuterna med lite riven ost på. Gissa om jag är nyfiken på hur det kommer bli!

One thought on “Dagen i Filipstad

  1. Fina bilder du tog, undrar om Filipsadsborna tänker på vad mycket fint det finns runt dom. Hoppas att Cannelloni Emiliani blev gott!

Kommentera

