Saker jag inte kan få nog utav 3

Här kommer del tre i ”saker jag inte kan få nog utav”-följetongen.

  • Sittmöbler – alltså stolar, soffor, fåtöljer, pallar, bänkar, hallmöbler, med mera, med mera… Sittmöblernas komfort och utseende har stor inverkar på ett rum. Det kan höja rummet, och det kan sänka rummet. Om jag hade plats (och råd) för det skulle jag ha sjukt mycket stolar och soffor. Och fåtöljer. Och hallmöbler. Och pallar. Och sittpuffar. Jag kan fortsätta, men det tänker jag inte. Jag har under mina sex år (i augusti) sen jag flyttade hemifrån hunnit med fyra uppsättningar köksstolar. Under samma tid har jag haft tre olika soffor (jag räknar inte med soffan vi har nu då det är sambons soffa (som han visserligen köpte efter att vi flyttat ihop)) och två fåtöljer (dock fick jag den första några år innan jag flyttade hemifrån). Detta trots att jag hälften av tiden varit fattig student och andra halvan av tiden varit relativt fattig timvikarie. Loppisar är bra ibland… Här kommer både mina älskade köksstolar (som för tillfället bor i förrådet) och min älskade soffa, vars färg är extremt svår att fånga på bild (som för tillfället bor i mammas och pappas stuga). Hittat både köksstolar och soffan på loppis (plus en matchande fåtölj till soffan).


 

Kommentera

