Saker jag inte kan få nog utav 2

Med ett halvt öga på EM-finalen mellan Spanien och Italien tänkte jag fortsätta på min ”saker jag inte kan få nog utav”-följetong. Här kommer del två!

  • Lampor – vad kan man säga? Lampor är något av det bästa som finns! Hela lampor eller bara lampskärmar, taklampor eller golvlampor, mysljus eller pysselljus, det är skit sak samma! Alla är lika härliga och underbara. Jag tror att det som gör att jag älskar dem så är det faktum är att de är en sån otroligt bra inredningsdetalj med ett syfte. De är inte bara fina, de sprider ljus också! Jag måste tyvärr erkänna att jag har några lampor som jag inte tycker är särskilt fina. Detta beror enbart på att jag snabbt behövde praktiska lampor, som inte skrek någon viss stil och som var billiga. Med billiga snackar vi riktigt billiga. Jag måste även erkänna att i det mest använda rummet, vardagsrummet, har vi en takfläkt. Jag är verkligen inget fan av takfläktar, men det är sambon. Och visst, jag måste erkänna att det är himla praktiskt när det är riktigt varmt ute, men det är inte snyggt. Tyvärr är det samma sak med lampor som med huvudgavlar, man kan inte ha hur många som helst. Här är två av mina favoritlampor. Den första hittade jag billigt på rea på Svenska Hem efter att ha suktat efter en liknande jag sett i en lampaffär (som kostade mer än 1000 kr) i något år. Lampan på nästa bild är lite utav ett hopplock. Mamma sydde lampskärmen för många år sen och foten hittade vi i min bror och hans sambos förråd när de flyttade in i deras lägenhet.

Kommentera

