Igår och idag i bilder

Igår provade jag på att göra en inbakad fläta för första gången någonsin, på någon. Har bara provat att göra i luggen förut, igår var första gången i hela håret (utan att se någonting!). Jag måste säga att jag är imponerad över att det faktiskt ser ut som en fläta över huvud taget, och att det dessutom ser ut som en inbakad fläta!


Jag blötte ner den innan jag gick och lade mig, så i morse såg jag ut såhär:


Så jag satsade på fluffiga vågor och bestämde mig för att använda några av armbanden jag gjort (plus ett gult från H&M) tillsammans med klockan min.


Dagens tråkigaste var problem med tågtrafiken. På vägen till jobbet (skulle varit framme 13) blev tåget stående i Kil. Jag missade anledningen, men det var något tekniskt fel som resulterade i att vi fick åka ersättningsbuss. Tyvärr åkte bussen tydligen fel först, så det tog ungefär en timme från det att vi kom till Kil till det att vi åkte ifrån Kil. Var framme på jobbet i Tolita strax efter 14. Slutade jobba 16. Kändes ju oerhört värt…

När det var dags att åka hem funderade jag på om det skulle komma något tåg eller inte, då jag hade fått höra att tåg-problemen berodde på åskväder/signalfel (något eller båda två, lite osäkert där). Väntade i ungefär 20 min efter att tåget borde ha gått innan jag ringde till värmlandtrafiks kundservice. Fick reda på att tåget var inställt och att det skulle komma en buss. Dock var de tvungna att ta reda på var bussen var (antagligen för att se till att den stannade i Tolita). Medan jag väntade på att de skulle ta reda på det bröts samtalet på grund av kass täckning ute i skogen. Lyckades inte komma fram dit igen, så var väldigt nervös över att missa bussen hem. Regnet öste ner. Mitt fluffiga, vågiga hår var som bortblåst.


Bussen kom till slut, jag kom med utan problem, det regnade inte i Karlstad och det var sååå skönt att komma hem. När resan till jobbet tog dubbelt så lång tid som den skulle, och hemresan tog bra mycket längre tid än beräknat, finns det inget som är så skönt att få sjunka ner i soffan. Så det är väl där jag har spenderat kvällen. I soffan. Jag trivs bra i soffan…

Nu funderar på om jag ska lämna Project Runway All Stars en stund för en dusch och testa silverschampot jag köpte häromdagen. Fast jag vill ju titta på PRAS (hemmasnickrad förkortning)… Men det är ju dubbelavsnitt så då är det ju inte slut förrän vid elva, och då borde jag ju gå och sova. Svårt val…

Kommentera

