Nationaldagen

Idag är det Sveriges nationaldag och jag har inte firat den överhuvudtaget. Istället har jag ordnat om lite här hemma, fixat lite dekorationer och städat. Känner mig riktigt nöjd faktiskt. Som ett exempel på mitt omordnande så har hyllorna i övre hallen gått från att se ut såhär:

till att se ut såhär:

Ser bra mycket mer hemtrevligt ut nu, ser ju ut som en mysig liten läshörna!

Dekoreringen bestod främst i att jag fixade två ljusstakar att ha i sovrummet. Köpte nya ljus på IKEA i måndags, så då får man ju ordna nåt de kan stå på också. Använde mig av en skål som har använts till kattmat, en krona som är Christofers (som jag inte riktigt vet vad den är tänkt att användas till), lite dekorationsstenar, lite band och två blockljus. Såhär blev det:

Och en närbild:

Jag är nöjd!

One thought on “Nationaldagen

Kommentera

