Grötigt

Imorse när jag kom till jobbet var jag först på avdelningen, vilket innebär att jag ska fixa frukosten. Fixa frukost har jag gjort många gånger förr och tänkte därför att jag inte behövde så lång tid på mig. Jag slutade tänka så när ett barn frågade när de skulle få gröt…

På denna förskola äter de tydligen gröt till frukost i princip varje dag, och varje avdelning kokar sin egna gröt. Mannagrynsgröt. Som jag aldrig har kokat förut. Inte så långt kvar tills det var frukostdags. Som tur var stod det på burken hur man gjorde. Frukosten blev lite sen och gröten blev inte den godaste, men barnen (och jag) åt med god aptit. Så nu vet jag hur man tillagar mannagrynsgröt!

Kommentera

