Allt på tiden

Jag har precis planterat om min stackars mini-aloe vera. Det är den enda växt som har överlevt mig en längre tid, jag köpte den sommaren -06 och den lever ännu! Dock har den skrikit efter att bli omplanterad i några år nu. Idag såg den så ledsen ut att jag kände att det var dags. Speciellt då vi faktiskt hade både jord och lite större planterings-plast-halv-krukor (vad de nu heter). Däremot insåg jag att jag måste hitta en ytterkruka som passar, alla vi hade hemma var alldeles för höga.

Jag längtar efter att få se hur glad den kommer bli nu!

(Jättedålig bild, jag vet, men det är tanken som räknas!)

Kommentera

