En lördag i maj

Denna relativt varma lördag kände jag för att göra någonting, så jag tog en cykeltur ner till stan. Hade inte riktigt ro i kroppen för att gå och kika i affärer någon längre stund, men fick i alla fall med mig två efterlängtade, helt vanliga, hårband hem. När jag tänkte dra mig hemåt cyklade jag förbi Värmlands museum och bestämde mig för att gå in och ta mig en titt. Idag öppnade de dessutom en ny utställning med så kallad fraktalkonst, alltså konst som utgår från fraktaler. Självklart blev jag lite nyfiken när jag läste artikeln om det på nwt.se just för att det handlade om fraktaler och matematik. Extra roligt var att det även fanns mycket info där om upptäckten av fraktaler och hur kunskapen vidgats med åren. Jätteintressant!

Det var ju inte heller bara den utställningen, de hade flera stycken, bland annat om hur Karlstad blev till och utvecklades och om modets utveckling. Det var mycket trevligt att knata runt där och kika, och helt klart värt inträdet (gratis om man är under 25 år).

Efter besöket på Värmlands museum cyklade jag hem, satt hemma en stund och bestämde mig sedan för att ta bussen ut till Bergvik. Bussen gick 17.01, och när jag väl satt på bussen insåg jag att Bergvik stänger 18 på vardagar. Kom fram till att jag skulle åka dit ändå, kunde ju gå på coop och maxi i alla fall. Hann faktiskt kika i lite affärer också innan de stängde, så helt meningslöst kändes det inte.

Nu sitter jag och tittar på Champions League-finalen och väntar på mat. Bayern München vs Chelsea. Vi hejar visst på de förstnämnda. Heja Bayern!

One thought on “En lördag i maj

  1. Du är inte dålig på att hitta på, du vet nog mer om Karlstad än många som bott där mycket längre. Hoppas att ni vann!!

Kommentera

