Äntligen!

Som jag har väntat och väntat, ända sen i onsdags kväll. Vad jag har väntat på? Mina nya riktiga skor. Jag har den senaste tiden känt att jag väldigt fort får ont i hälarna, knäna och även lite ryggen. Jag går och står ju rätt mycket i mitt jobb och man kan ju knappast påstå att jag har bra skor för det. Mina skor är rätt platta, vilket inte är helt optimalt.

Så, vad gjorde jag åt saken? Jo, jag knatade iväg till Team Sportia för att få hjälp med vad för sorts skor som vore bäst för mig. Resultatet (efter att ha stått på en konstig apparat som tog kort på nedre delen av mina ben när jag stod vanligt och när jag böjde på knäna. Oj oj oj vad snett ena benet blev när jag böjde på dem. Ben som går snett är generellt sett inte bra. Alltså behövde jag ett par skor som är tillräckligt stabila på mitten för att benet inte ska kunna böja sig inåt. Jag fick prova ett par såna här:

Bilden är lånad härifrån

De var riktigt sköna, men de fick inte följa med mig hem. Varför? De kostade 1199 kr. Jag brukar lägga max 300 kr på ett par skor. Därför gick jag hem och googlade lite. Pricerunner var snälla och berättade att jag kunde få exakt samma sko för ungefär 700 kr. Spara 500? Ja tack! Tyvärr kan man ju inte få hem dem samma dag när man köper från nätet, där av min långa väntan.

Och idag fick jag dem äntligen! Jag var nervös att de inte skulle passa (fanns bara en storlek kvar), men det visade sig vara den storlek jag testat i affären. Kan knappt vänta tills jag får ta på mig dem i morgon!

Kommentera

