Experiment

Jag har den senaste tiden varit nyfiken på såna där blond-schampon, som ska ljusa upp ens hårfärg lite. När jag stod inne på kicks för att kolla vad som fanns inom denna kategori blev jag otroligt förvirrad. Det fanns ju flera olika! Jag hade hoppats på att det skulle finnas en sort så jag slapp beslutsångest. Jag hittade två olika märken som hade blond-schampon, phc och John Frieda. Bland John Frieda’s schampon fanns det dessutom olika sorters blond-schampon. Förvirringen var stor. Speciellt sen när jag bad om hjälp av personalen och hon dessutom drog in silver-schampon i det hela. Ville jag bli ljusare eller mindre gul?

Jag som är kass på allt som har med hår att göra visste varken ut eller in. Bestämde mig för att fundera lite på saken. Försökte googla de olika schampona, hittade massor med recensioner på John Frieda’s schampon, hittade en recension av phc’s scampo och orkade inte ens googla silver-schampon. Kom fram till att jag ska börja med att se hur håret blir om jag lyckas få det ljusare, och sedan se om jag behöver bli mindre gul. Då var ju bara frågan vilket av alla dessa blond-schampon jag skulle testa. Upptäckte att phc’s blond-schampo och balsam hade vunnit kategorin bästa hårvård under 100 kr i cosmopolitan beauty awards 2010. Då bestämde jag mig för att testa phc (som dessutom var billigast).

Dessa fick följa med hem idag

Så nu har jag för första gången tvättat håret med dessa, vet inte alls vad jag ska vänta mig efter en gång men det visar sig väl. Håret är fortfarande blött, så jag väntar med spänning på att se hur det ser ut torrt. Kan man tro att det inte är någon större skillnad än?

One thought on “Experiment

  1. Pingback: Jag ser resultat « Fröken Hink

Kommentera

