Jag är förbannad

Igår kväll när jag skulle kolla hur jag jobbar idag (för att sedan kolla upp tågtider) upptäckte jag att jag har stängning idag. Jag har absolut inget emot att ha stängning, men det är ett problem. Det är ute i Högboda jag jobbar idag. Det går otroligt nog tåg där, dock inte så ofta. Jag slutar 18. Första tåget som går efter 18 går först 19.33. Då är jag framme i Karlstad 20.09. Och med tanke på att bussarna till Rud inte går lika ofta längre är jag säkert inte hemma förrän närmare 21.

Detta gjorde mig inte alls glad. Men jag kunde acceptera det. Ska försöka prata mig ur stängningen jag fått där om två veckor. Tänkte att om jag lyckas med det så känns det ändå rätt okej. Och det kändes rätt okej, tills jag skulle ta mig till tåget.

Skulle åka med bussen som gick 8.19 för att inte behöva stressa till tåget som gick 9.01. Först och främst var bussen lite mer än 5 minuter sent, vilket inte är så farligt, men det redan låga humöret sänktes ytterligare. När bussen närmade sig såg jag (och säkert de ca tio andra som också väntade på bussen) att bussen var överfull. Den stannade, släppte av en person, stod där i någon minut utan att släppa på någon och sedan åkte den.

Då blev jag förbannad och väldigt stressad.

Om de ska dra ner på turerna får de banne mig se till att alla får plats på bussen. Sätt in en dragspelsbuss, eller en extrabuss som går samtidigt de tider då de vet att det är många passagerare. För det är ju inte som att de får mindre passagerare på varje buss för att de minskar på turerna. Jag tror inte att jag kommer vänja mig vid de nya busstiderna.

Kommentera

