Torsdags-middag

Igår var jag iväg och gjorde en mindre storhandling (det är svårt att vanligt storhandla när man är en person och åker buss). Jag köpte till exempel på mig en del kött. I vår lilla familj gillar vi billigt kött, så det blir mest fläskkotlett och kyckling, ibland köttfärs ifall vi hittar något billigt. Igår bestämde jag mig för att det var dags för lite mer och lite annat kött.

Visst, jag köpte både fläskkotlett och köttfärs, men köpte även lövbiff. Hade blivit så himla sugen på någon form av rullader och kunde bara inte låta bli. Om jag får säga det själv så var det ett jäkligt bra köp av mig. Idag när jag kom hem tillagade jag nämligen lövbiffs-rullader fyllda med färskost med kantarellsmak, matchande sås och egengjord klyftpotatis. Hade nästan glömt bort vad gott det är med sås som inte kommer från en påse med pulver! Mumma…

I typisk mig-stil glömde jag bort att ta kort (trots att jag tänkte innan jag började sleva upp på tallriken att jag måste ta kort till bloggen), jag får skylla det på att jag hade så bråttom att få smaka på resultatet. Det blev i alla fall riktigt, riktigt, jättegott, med stor göra-igen-garanti. Receptet på rulladerna och den mumsiga såsen hittade jag på denna blogg.

Tips: använd inte tandpetare i plast. Även om det är det enda som finns hemma. Jag provade. De är inte särskilt värmetåliga och ändrar form. Jag tog ur dem innan de hann göra mer än bara ändra form.

Kommentera

