Magsjukan

Jag kunde tydligen inte undvika det. Efter två dagar på en förskola där magsjukan drabbat många (dock blev ingen hemskickad under den tid jag var där) drabbade den även mig. Jag får som tur är en ganska lätt variant av magsjukan när jag väl får den, mår lite illa till och från, magen är lite knas, men jag slipper bo med huvudet hängande över toaletten i alla fall.

Om det inte vore för en sak skulle jag ändå vara rätt okej med att vara magsjuk. Sambon har nämligen tenta på fredag.

Fullt förståeligt vill han inte bli sjuk, och fullt förståeligt är han inte ett dugg glad över att jag blivit sjuk. Han har gett förslagen att jag ska ta in på hotell, bosätta mig på balkongen eller åka hem till mina föräldrar och bo där tills jag är frisk och tentan är över. Jag var inte sugen på något av alternativen. Möjligtvis att bo hos mina föräldrar, men jag tänker inte sätta mig på en buss när jag är magsjuk och så tror jag inte att mina föräldrar gärna skulle släppa in mig, de vill ju inte heller bli sjuka.

Så… min plan är istället att hålla mig så gott det går till lilla rummet, noggrann rengöring av toaletten och konstant vädring av lägenheten.

Det dumma är väl att sist sambon hade tenta blev jag också magsjuk några dagar innan. Något så fruktansvärt, irriterande, idiotiskt dålig tajming, två gånger på raken!

Kommentera

