IKEA-dag

Fick inget jobb idag, så passade på att åka till IKEA för att köpa golvskydd och tvättkorgar. Efter Christofers ommöblering kände jag mig tvungen att möblera om lite till, för att få tillbaka jämvikten i vår lägenhet. Efter min ommöblering blev det dock lite tomt i sovrummet, där av jakten på tvättkorgar. Inte för att vi inte har tvättkorgar, men några som matchar varandra och som passar in i sovrummet.

Hittade dock lite fler roliga saker när jag var där. Bland annat ett fint servett-ställ, ett fint ljusfat, stenar att ha på ljusfatet, lådor till garderoben och en tillbringare (sån där med en stav i mitten man kan frysa).

Väl hemma lyckades jag ta mig för att stryka duken jag köpte till köksbordet för ett tag sen, men som jag inte orkat stryka sen den blev tvättad. Jag sorterade om i min garderob och lite i några garderober ute i hallen. Bytte även gardiner i sovrummet.

Jag hade även tänkt storstäda, diska, laga mat och fixa lite mer i lägenheten, men blev inte så. Luften gick ur mig. Om jag inte får jobb imorgon heller fixar jag färdigt då istället. Och även om jag inte orkade fixa allt, så tycker jag ändå att jag fått mycket gjort!

Kommentera

