Stressig morgon

Imorse (ca 06.25) fick jag ett sms där det stod att jag skulle börja jobba 07.30. Alltid skoj när jag vet att jag oftast måste åka hemifrån drygt en timme innan jag börjar för att jag ska hinna i tid. Nu hade jag alltså en timme på mig att gå från sovande till att vara på jobbet. Stress!

Jag gav snabbt upp tanken att ta bussen så jag skulle hinna med tåget som var framme i Kil innan halv åtta. Hade jag velat hinna med den bussen hade jag fått gå till jobbet utan kläder. Något jag helst inte gör faktiskt.

Tog istället bussen in till Kil och blev bara dryga kvarten sen. Blev ändå stressig morgon med snabbklädning, snabb-borstning av tänder och hår och lite snabb mascara. Mer fanns inte tid till.

Oavsett så är jag nöjd över att dagen gick från att bestå av 0 jobbetimmar till 8 jobbetimmar. Behövs verkligen med alla röda dagar och klämdagar som april har haft i år. Brukar det vara så många alla år, eller blev det ovanligt många i år?

Kommentera

