Förlorad sambo

Idag kom min sambo på att han skulle möblera om lite. När jag kom hem stod datorbordet (som brukade stå ute i övre hallen) i vardagsrummet. Hans stationära dator, som vanligtvis bara är kopplad till tv och högtalare, hade helt plötsligt blivit kompis med min datorskärm och dessutom fått ett tangentbord och en mus kopplad till sig.

Sambon har nämligen kommit på att om han kopplar ihop datorn med en skärm, ett tangentbord och en mus så blir den betydligt mer användbar (och framförallt mer spelbar) än den är när den bara är kopplad till tvn. Nya favoritspelet är installerat, tillsammans med en uppdatering, och han är jätteglad. Jag har dock en stark känsla av att jag har ett par sällskapslösa dagar/veckor framför mig.

Som tur är vet jag att det inte varar för evigt. Han är ju inte förlorad för alltid.

Kommentera

