Jobblös dag

Igår fick jag inget jobb (inte så konstigt då det är påsklov den här veckan) så då passade jag på att klä upp mig och fixa till mig lite. När man jobbar med småbarn är det ju inte någon idé att klä sig fint. I tisdags kom jag hem med fiskbulle-sås intorkad på axeln. Känns dumt att slösa sina fina kläder på det.

Hur som så åkte jag till Bergvik och köpte lite saker som vi/jag har tänkt köpa men inte kommit oss/mig för. Till exempel hittade jag två par skor (som ska användas privat, ej till jobbet!), balkonghinkar att fylla upp balkongens hörn med, små svarta krukor att trycka ner fröna i innan de är redo för balkonglådorna, blockljus till ljusfatet i badrummet och lite annat smått och gott.

Jag kände mig faktiskt väldigt nöjd med min dag och framförallt med hur jag såg ut. Det är en sån otroligt trevlig känsla att få känna sig fin, till och med snygg, i jämförelse med att slänga på sig första bästa oömma kläderna, dra borsten genom håret och kleta på lite mascara. Så här kommer några bilder på hur jag såg ut igår:

Kläderna

Och så en dålig bild på mina nya skor

Först och främst: jag hade rosa tights på mig! Hur många trodde att denna dag skulle komma? Och beigea skor, lite kontrast mot min stora samling svarta skor (andra paret jag köpte igår är svarta). När jag på kvällen åkte för att köpa kinamat hade jag dessutom på mig en mörklila halsduk och skinnjacka. Vad är det som händer med mig? Jag börjar släppa in nya färger i mitt liv, antar att vi kan kalla det för ett framsteg!

Älskar skorna förresten, hur fina som helst!

Kommentera

