Vad har hänt?

Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu, men jag har otroligt sällan lust att göra saker nu för tiden. Eller ja, jag vill ofta göra något, men jag kommer aldrig på vad eftersom ingenting tilltalar mig. Och när jag inte kommer på något tilltalande orkar jag ju inte ta mig i kragen och faktiskt göra någonting.

Idag tog jag mig däremot i kragen och bestämde mig för att jag skulle hitta en vårjacka. Alltså inte bara gå i affären och titta på dem, utan prova tills jag hittade en. Jag provade 12 stycken. Jag tyckte inte att någon satt bra eller passade på mig. Jag brukade vara den som hade massor med jackor hemma. Jag älskar jackor, kappor och kavajer. Jag brukade aldrig ha några större problem att hitta någon som jag tyckte om. Idag fanns det väl några jag tyckte om, såna som jag tyckte var himla fina, men inte på mig. Jag tror jag är i en svacka just nu, för det är tyvärr inte mycket kläder som jag tycker att jag passar i för tillfället.

Andra saker jag inte har lust att göra är till exempel att blogga, rita, sticka, virka, pyssla annat, prova kläderna som kommer från min mosters svärmor. Fast egentligen har jag lust att göra alla dessa saker, men jag vet inte vad jag ska blogga, vad jag ska skapa, och så tycker jag att det är för kallt för att prova kläder (eftersom jag mest bara fryser hela tiden). Är även lite rädd för att jag ska tycka att jag ser dum ut i kläderna och kasta dem. Det är ju såna där kläder som man inte ska kasta.

Vad är det för fel på mig?

Kommentera

