Bara lite avundsjuk

Ibland (rätt så ofta) önskar jag att jag vore en sån där som har ett jobb där man sitter på ett kontor större delen av dagarna. Speciellt vid den här tiden på året, när vinter så sakteligen börjar försöka övergå till vår. Jag verkligen hatar dessa dagar då hela förskolegården är en enda stor vattenpöl. När genomvåta overaller trängs i överfulla torkskåp tillsammans med sjöblöta vantar, strumpor, byxor, tröjor, mössor och halsdukar. När till och med galonisarna är drypande våta (jag trodde inte ens det var möjligt!) och måste även de in i torkskåpet för att med lite tur kunna användas senare. När barnens extrakläder sedan länge tagit slut och man länsar lådan med förskolans extrakläder (alltså lådan med kvarglömda kläder).

Och sen, när allting väl har torkat, då får man inte glömma att kläderna inte bara var blöta, utan de var täckta i sand också! När kläderna är torra är även sanden det och helt plötsligt har man en smärre strand i hallen. Alltid lika underbart!

Extra roligt blir det när ett barn kommer fram till en, säger ”hjälp” och viftar frenetiskt med sina dränkta vantar så man själv också helt plötsligt är täckt i vatten och sand.

Ge mig sommar, helst nu!

Kommentera

