Hemmadag

Min hals är knas, eller ja, min ena halsmandel är uppsvullen och det gör jätteont att svälja. Sov inte alls bra i natt heller, så när klockan ringde 6.00 bestämde jag mig för att ta bort dagens tillgänglighet och stanna hemma och vila istället. Hade ju ändå inte blivit bokad än, så känns bättre att se till att jag orkar jobba imorgon istället.

Hittills har jag tvättat och hängt upp tvätten. Kenny (tvättmaskinen) är riktigt dålig på att centrifugera, trots extra centrifugering. Så kan lova att det inte blir någon mer tvättmaskin körd idag, för finns inte en chans att tvätten hinner torka så att det finns plats för ny tvätt.

Har även skickat in sen anmälan på tre kurser som går den här terminen. Två distanskurser och en kvällskurs. Kvällskursen heter English for Practical and Professional Purposes, går på halvfart och är på 15 hp. Distanskurserna heter Informatik GR (A), Söka och värdera information på webben och Informatik GR (A), Webbinformatik, de är på 7,5 hp vardera och går på halvfart respektive kvartsfart. Jag tänkte såhär: om jag ser till att läsa lite kurser samtidigt som jag jobbar kan jag förhoppningsvis få ihop tillräckligt med poäng så att jag ska kunna få csn sen när jag väl bestämmer mig för att plugga igen. Sen tänker jag även att engelska alltid är bra att ha, ”Söka och värdera information på webben” låter som att det kan vara rätt lätta poäng att samla ihop och Webbinformatik verkar intressant (man får till exempel lära sig göra webbsidor).

Informatik-kurserna började visserligen förra veckan, men anmälan var ju fortfarande öppen och känns som att det är lättare att ta igen missad tid när det är en distanskurs. Engelska-kursen börjar den här veckan, så om antagningen går rätt så fort borde jag inte missa så mycket där. Får hålla tummarna!

Nu ska jag nog leka diskmaskin en sväng.

Kommentera

